Tuesday, March 3, 2009

新友達- Japanese Learning with new friends

今日二人友達 いしょに 日本語を ならいました
清美ちゃん と 君子ちゃん は Malaysia 人です。
日本語の授業 が にきやかですした
日本語はとても むずかしですがおもしろいです
私は日本語を勉きょしますから日本がいきたいです

日本語の授業 8時半から10時まで。
私は新ものをならいました
10時に 日本語の授業おわりました それから私と二人友達Gurney Plaza へいきました
DOME Cafe へ朝ごはんをたべにいきました。
私はおいしいパンを たべました、 熱いChocolateをのみました それから 友達 いしょに 宿題をしました。宿題はたくさんですそしてむずかしですが おもしろいです。
2時間Dome Cafe で宿題をしました そして私たちは清美ちゃんの店へ宿題をしにいきました。
清美ちゃんに日本の旅のPampletsをみせました。
Hokkaido がすきですからHokkaido へいきたいです。Okinawaがあまり好きじゃありません。
Hokkaidoの海鮮が新鮮とおしいです。

4時半にうちへ帰りました。

My Diary on March 3rd

Today I studied Japanese with 2 other friends. Kiyomi chan and Kimiko chan are both Malaysian. Japanese lesson was very lively. Japanese language is difficult but interesting language. I study Japanese as I would like to go back to Japan. 

Japanese lesson started at 8:30 till 10:00. I learnt new thing. (My Japanese might be wrong here ).At 10 o clock, lesson was over. After that, I went to Gurney Plaza with 2 classmates.We went to DOME Cafe to have breakfast. I had delicous bread(breakfast set) and hot chocolate.After eating, we did our homework together. There was lots of workhome given and difficult homework ( as it was a revision covers all the previous chapters) but interesting to do together with classmates. We almost spent 2 hours in DOME doing homework. Later on, we changed venue to Kiyomi chan's shop to continue the homework.

When we finished doing all the homework, Kiyomi showed us all the pamplets about travelling in Japan. I like Hokkaido and I would like to go there. I think I don't prefer Okinawa as I think the beach is more of warm country place. Hokkaido's seafood is fresh and delicious.

At 4:30 , everyone went homeCheck Spelling.

No comments: